Menvereniging Flevoland

Al meer dan 20 jaar de menvereniging in Flevoland

Home Wedstrijdinformatie Verslagen De laatste wedstrijd van het seizoen

De laatste wedstrijd van het seizoen

E-mail Afdrukken PDF

Op zondag 4 november zijn de laatste wedstrijden van het menseizoen verreden. Op deze herfstachtige zondag zijn er  door de deelnemers twee vaardigheidsparcoursen en een dressuurproef verreden.
Het eerste vaardigheidsparcours was een traditioneel parcours en zag er op het eerst gezicht eenvoudig uit met maar 11 poorten. Maar niets was minder waar. Slechts één lid van de menvereniging wist het parcours foutloos af te leggen.
Het tweede parcours was eenvoudiger. Aan het parcours was een marathonhindernis van watertonnen toegevoegd. Dit zorgde voor veel spektakel. Meerdere deelnemers hebben het parcours foutloos afgelegd in een snelle tijd.
De dag is afgesloten met een dressuurproef. Na de vaardigheidsproeven had iedereen zijn paarden weer rustig gekregen en zijn de proeven geconcentreerd en netjes gereden. Onze penningmeester Rens Madern en zijn vrouw Iris hebben de vaardigheid en dressuurproef met veel passie gejureerd.
Maar een wedstrijd is geen wedstrijd zonder een kampioen. Kees de Jong is dagkampioen geworden op deze laatste wedstrijddag. Zijn dressuurproef was verbluffend waardoor de andere menners het nakijken hadden. Jan Oosterkamp is tweede geworden en Gurbe Veenstra is geëindigd op de derde plaats.